advertise

سئو چیست و چرا سئو سایت مهم است؟

سئو یکی از پر تکرار ترین کلمات در حوزه تکنولوژی دیجیتال است و شما هم احتمالا بارها اسم سئو را شنیده اید. اما سئو چیست و چرا سئو سایت مهم است؟
به طور خلاصه سئو سایت مجموعه اقداماتی است که شما باید انجام دهید تا سایت شما بهتر دیده شود و به دنبال آن بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید و نهایتا منجر به درآمد بیشتر برای شما شود. سئو از چندین فاکتور مختلف تشکیل شده است که درک صحیح از آنها به شما کمک میکند تا بهتر بتوانید به سئوی سایت خود بپردازید. سئو بر اساس بهبود محتوا، ساختار سایت، بک لینک سازی و به طور کلی هر آنچه که باعث میشود سایت شما در لینک های اول گوگل قرار گیرد عمل میکند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید بیشتری آمار بازدیدکنندگان مربوط به لینک های اول تا پنجم گوگل است.


سئو چیست و چرا برای هر سایتی مهم است؟

اما در ادامه میخواهیم بدانیم که چرا سئو سایت اینقدر اهمیت دارد و چرا باید توجه ویژه ای به سئو سایت خود داشته باشیم؟

۱. در اغلب موارد بیشتر بازدیدکنندگان از طریق سئو ارگانیک به سایت شما میرسند

سرچ ارگانیک یکی از بزرگترین منابع برای جلب توجه مخاطب و افزایش بازدیدکنندگان سایت است. از این رو بسیاری از شرکت های بزرگ سرمایه گذاری های زیادی روی سئو سایت خود انجام میدهند تا با بهبود رتبه گوگل خود بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت سایت خود بکشانند.
بر اساس آمار موجود، هر فرد حداقل یکبار در طول روز برای دسترسی به اطلاعات از موتور جستجوگر گوگل استفاده میکند. زمانی که شما روی سئوی سایت خود کار کرده باشید و سایت شما سئو خوبی داشته باشد جزو اولین نتایج به مخاطب نشان داده خواهید شد و در نتیجه بازدیدکنندگان سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. تصویر زیر آمار بازدیدکنندگان یکی از سایت هاست که ماهانه بیش از ۶۰۰ ملیون بازدیدکننده دارد.


سئو چیست و چرا برای هر سایتی مهم است؟

۲. سئو باعث افزایش اعتبار برند شما خواهد شد

اعتماد سازی و افزایش اعتبار یک برند یک شبه امکان پذیر نیست و نیازمند گذر زمان است. سئو سایت یکی از ابزارهایی است که باعث افزایش اعتبار برند شما شده و باعث جلب اعتماد مخاطبان میشود. فرض کنید سایتی دارید که در یک زمینه تخصصی فعالیت میکنید و در این حیطه در نتایج مختلف گوگل به عنوان لینک های ۱ تا ۵ نمایش داده میشوید. آمارها نشان میدهند که بسیاری از مخاطبان به نتایج گوگل اعتماد کرده و آن را مد نظر قرار میدهند.
اگر مطالبی که در سایت خود منتشر میکنید مطالب ارزشمند و با کیفیتی باشد و نیاز مخاطبان را پاسخ دهد، به مرور زمان بازدیدکنندگان بیشتری را جلب خواهید کرد و میتواند باعث شود که سایت شما به عنوان یک مرجع قرار گیرد. مطلب ارزشمند باعث افزایش لینک های ورودی به سایت شما میشود و در نهایت اعتبار سایت شما به مرور زمان افزایش پیدا خواهد کرد. پس اگر به دنبال افزایش اعتبار و برندسازی هستید سئوی سایت را نادیده نگیرید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید روند افزایش بازدید کنندگان به تدریج رخ میدهد و به مرور زمان هم افزایش میابد.


سئو چیست و چرا برای هر سایتی مهم است؟

۳. سئو خوب باعث تجربه کاربری خوب میشود

تجربه کاربری خوب یکی از مهمترین فاکتور های تاثیر گذار در رتبه بندی گوگل است. زمانی که شما سئو سایت خوبی داشته باشید تجربه کاربری خوبی هم به دنبال آن خواهد آمد و در نتیجه رتبه شما در نتایج گوگل بهتر خواهد شد. البته در این بین حتما باید سئو سایت خود را به صورت صحیح پیش ببرید و از استفاده ترفند های سئو سیاه خودداری کنید. سئو سیاه شاید برای مدت زمان کمی رتبه شما را بهبود بخشد اما در نهایت با توجه به اینکه تجربه کاربری خوبی را به دنبال ندارد به سرعت افت میکند و بازگشت آن به رتبه های برتر به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.
باید سئو سایت خود را به گونه ای بچینید که دقیقا نیاز مخاطبان را براورده کنید و مخاطب در سایت شما سردرگم نشود و یا این احساس به او دست ندهد که شما وقت او را تلف کرده اید. به عنوان مثال زمانی که شما مطبی تحت عنوان جدول هزینه های دندانپزشکی مینویسید باید دقیقا در مطلب خود هزینه ها را ارائه دهید و از نوشتن مطالب غیر ضروری خودداری کنید. این مسئله باعث خواهد شد که سایت شما آخرین جایی باشد که مخاطب به آن مراجعه میکند و در واقع نیاز او در سایت شما پاسخ داده میشود. در نتیجه گوگل متوجه این موضوع میشود و رتبه سایت شما را بهبود میبخشد.

۴. تاثیر سئو محلی در افزایش درآمد

بسیاری از افراد برای پیدا کردن یک کسب و کار محلی از گوگل استفاده میکنند و گوگل با استفاده از سوابق جستجو یا محل فرد کسب و کارهای نزدیک او را به مخاطب نشان میدهد. سئو محلی این امکان را به شما میدهد که کسب و کارتان را به مخاطب نشان دهید و هرچه سئو وبسایت بهتری داشته باشید در نتایج بالاتری دیده میشود. طبق آمار منتشر شده حدود ۸۰% از افرادی که به دنبال یک کسب و کار محلی هستند از موتور جستجوگر گوگل برای پیدا کردن آن استفاده میکنند.
سئو محلی بیشتر روی شهر ها، استان ها یا مناطق خاصی تمرکز دارد و مطالبی که مینویسید باید به طور ویژه مربوط به این مناطق خاص باشد. به عنوان مثال اگر میخواهید طراحی سایت در اصفهان یا سئو سایت در اصفهان را کار کنید، باید مطالبی که منتشر میکنید به طور خاص تر به این مناطق ارتباط داشته باشد. پس اگر کسب و کار کوچکی دارید و میخواهید صرفا در یک منطقه خاص فعالیت کنید حتما سئو محلی را در نظر بگیرید. سئو محلی هزینه کمتری هم برای شما دارد و میتوانید با صرف پول کمتر نتیجه بهتری بگیرید.

۵. سئو یک استراتژی تبلیغاتی بسیار ارزان قیمت است

شما اگر بخواهید در هر فضایی تبلیغات انجام دهید باید هزینه بسیار بیشتری نسبت به سئو خرج کنید. از طرفی هزینه ای که شما برای سئو سایت میکنید نتیجه ای ماندگار برای شما در پی خواهد داشت و از بین نمیرود. به طور مثال شما برای مدت یک ماه هزینه تبلیغات انجام میدهید و بعد از یک ماه تبلیغات شما برداشته خواهد شد. اما هزینه ای که برای سئو میکنید ماندگار است و شما تا مدت ها در نتایج بالای گوگل نشان داده خواهید شد.
از این رو سئو یک سرمایه گذاری بسیار مفید و ماندگار است که هزینه ای که شما برای آن انجام داده اید را به جیب شما باز میگرداند. سئو نه‌تنها از نظر هزینه بسیار به صرفه است، بلکه میتواند به افزایش اعتبار و ارزش برند شما منجر شود و نتایج آن کاملا قابل اندازه گیری و ملموس است.

۶. سئو سایت موقعیت های جدیدی روی شما میگشاید

سئو سایت صرفا باعث دیده شدن سایت شما نمیشود. بلکه میتوانید با آن صدای مخاطبان را هم بشنوید. زمانی که شما روی سئوی سایت خود کار میکنید میتوانید با تحلیل داده ها و رفتار کاربران به اطلاعات بسیار ارزشمندی دست پیدا کنید. به طور مثال میتوانید ببینید مخاطبان شما دقیقا به دنبال چه چیزی هستند؟ یا تقاضای بازار نسبت به یک محصول خاص چقدر تغییر کرده و مخاطبان بیشتر چه محصولی را میپسندند؟
به همین جهت شما با شناخت بیشتری که از بازار هدف پیدا میکنید میتوانید استراتژی های خود را به طور صحیح بچینید و در نهایت به نیاز های مخاطبان به شکل بهتری پاسخ دهید که باعث افزایش درآمد شما خواهد شد. داده هایی که از طریق تجزیه و تحلیل رفتار مخاطبان به دست می آید بسیار ارزشمند است و نیازمند توجه ویژه شما میباشد.

کسب و کار خودت رو گسترش بده

شما هم میتونید به راحتی با راه اندازی سایت خودتون کسب و کارتون رو گسترش بدید و درآمد بسیار بیشتری کسب کنید. تنها کافیه به ما زنگ بزنید یا فرم سفارش سایت رو تکمیل کنید تا برای مشاوره رایگان باهاتون تماس بگیریم.