advertise

چرا برای طراحی سایت نباید از وردپرس استفاده کنید؟

وردپرس یکی از محبوبترین سیستم های مدیریت محتوا است که بخاطر رایگان بودن آن طرفداران زیادی دارد. احتمالا هرکسی که تصمیم به طراحی سایت گرفته باشد حداقل یکبار اسم وردپرس به گوشش رسیده باشد و یا تجربه کار با آن را داشته است. از آنجایی که طراحی سایت با وردپرس رایگان است، اولین پیشنهادی که به افراد خواهان طراحی سایت میشود استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. اما در این مقاله میخواهیم دلایلی برای شما بیان کنیم که چرا نباید برای طراحی سایت به دنبال وردپرس یا سایر سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا بروید؟ پس اگر قصد طراحی سایت دارید با ما همراه باشید.

۱. بیش از ۹۵% هک ها در سایت های وردپرس رخ میدهد

این یک آمار وحشتناک است که حدود ۹۶.۲% از حملات سایبری موفق و سایت های هک شده، سایت های وردپرسی هستند. قطعا کسی دوست ندارد که سایتش هک شده و اطلاعات آن در اختیار دیگران قرار گیرد و یا از آنها سو استفاده شود. بعلاوه اینکه سو استفاده از اطلاعات سایت شما تنها آسیب هک نیست، بلکه هکر میتواند به راحتی سایت شما را از دسترس خارج کرده و برای بازگرداندن آن هزینه زیادی از شما طلب کند.
سیستم مدیریت محتوای وردپرس بخاطر اینکه کدهای آن در دسترس عموم قرار دارد به راحتی قابل هک شدن است و اولین دلیلی که به شما توصیه نمیکنیم برای طراحی سایت از سیستم وردپرس استفاده کنید بحث امنیت آن است. اگر بخواهید امنیت سایت وردپرسی خود را تامین کنید باید به فکر هزینه مبلغ اضافه جهت امنیت آن باشید. در غیر اینصورت در معرض حملات سایبری قرار خواهید گرفت.

۲. وردپرس رایگان است اما گران تمام میشود

اگر به دنبال طراحی سایت رایگان میگردید وردپرس ابزار مناسبی است تا طراحی سایت خود را آغاز کنید. استفاده از وردپرس رایگان است تا زمانی که بخواهید تغییر خاصی روی سایت خود ایجاد کنید. سیستم مدیریت محتوای وردپرس در واقع بیشتر یک وبلاگ پیشرفته است و تا زمانی که داشتن یک وبلاگ پیشرفته برای شما کافی باشد میتواند برای شما رایگان باشد. اما اگر بخواهید تغییر خاصی در سایت خود ایجاد کنید یا امکانات خاصی را به آن اضافه کنید باید هزینه ای جداگانه پرداخت نمایید.
شاید برخی از افراد به شما بگویند که در طراحی سایت با وردپرس میتوانید از پلاگین های رایگان آن استفاده کنید. اما واقعیت این است که این پلاگین ها تنها یک نسخه اولیه رایگان به شما ارائه میدهند و برای دسترسی به همه امکانات آنها باید نسخه کامل را خریداری کنید. علاوه بر این برخی از پلاگین های رایگان وردپرس حاوی کدهای مخربی هستند که به راحتی امکان نفوذ هکر ها به سایت شما را فراهم کرده و منجر به هک شدن سایتتان میشوند. متاسفانه حتی پلاگین های غیر رایگان هم دارای حفره های امنیتی زیاده بوده و میتوانند زمینه نفوذ هکر ها به سایت شما شوند.

پس شاید در نگاه اول طراحی سایت با وردپرس رایگان به نظر برسد، اما هزینه هایی که برای اضافه کردن امکانات مختلف باید انجام دهید احتمالا بسیار سرسام آور خواهد بود و برای شما گران تمام میشود.

۳. کند بودن سایت وردپرسی

از آنجایی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک سیستم عمومی است و برای مقاصد مختلف اختصاصی نشده است دارای کدهای بسیار زیادیست تا استفاده از آن برای مقاصد مختلف مناسب باشد. این کدهای بسیار زیاد باعث کند شدن سایت شده و سرعت آن را پایین میاورد. به عنوان مثال شما میخواهید یک سایت شرکتی طراحی کنید که تنها به حدود ۱۰۰۰ خط کد نیاز دارد، اما همین سایت با سیستم وردپرس بیش از ۱,۳۰۰,۰۰۰ خط کد خواهد داشت و طبیعتا نسبت به سایتی که تنها ۱۰۰۰ خط کد دارد بسیار کندتر خواهد بود.
بعلاوه اینکه هرچه تعداد خطوط کدنویسی و فایل های موجود در ریشه اصلی سایت شما بیشتر باشد، این امکان را برای هکر ها فراهم میکند تا راحت تر بتوانند به سایت شما نفوذ کرده و اطلاعات آن را در اختیار خودشان قرار دهند. طراحی سایت با وردپرس مثل این است که یک خانه با ۱۰۰۰ پنجره یا درب بسازید که هرکدام از آنها فرصتی برای ورود به خانه هستند.

۴. متناسب نبودن نسخه سایت با پلاگین ها

وردپرس هر چندوقت یکبار برای سیستم مدیریت محتوای خود آپدیت ارائه میدهد. از آنجایی که هر پلاگین با نسخه خاصی از وردپرس سازگار است، آپدیت کردن سایت ممکن است در عملکرد پلاگین ها اختلال ایجاد کند. از طرفی ممکن است برخی از پلاگین های سایت شما آپدیت جدیدی ارائه دهند و برخی دیگر آپدیت نشده باشند. از این رو با هر بار آپدیت باید تن و بدن شما بلرزد که سایت شما از دسترس خارج نشود. از طرفی اگر نخواهید که هسته اصلی یا پلاگین های سایت را آپدیت کنید ممکن است در برخی از عملکرد های سایت و یا از نظر امنیتی دچار مشکل شوید.
البته شما میتوانید یک برنامه نویسی اختصاصی استخدام کنید تا این مشکلات را به محض ایجاد شدن برای شما برطرف کنند. اما استخدام برنامه نویس مستلزم پرداخت هزینه و ایجاد بار مالی برای شما خواهد شد.

۵. تغییر ناپذیر بودن ظاهر سایت

گرچه پوسته های بسیار زیادی برای سایت های وردپرسی وجود دارد اما همه این پوسته ها ساختار ثابتی دارند و تغییر دادن آنها نیاز به کدنویسی مجدد آنهاست. پس اگر میخواهید سایتتان را به صورت اختصاصی طراحی کنید دو راه در پیش رو دارید، اول اینکه به طور کامل پوسته مد نظر خود را کدنویسی کنید که نیازمند هزینه جداگانه جهت طراحی پوسته است. و یا اینکه نزدیک ترین پوسته به سلیقه خود را انتخاب کرده و تغییرات مد نظر خود را روی آن اعمال کنید تا به چیزی که میخواهید برسید و یا از کلافگی همه موهای سرتان را بکنید.

۶. نداشتن پشتیبانی

احتمالا این ضرب المثل را شنیده اید که میگوید دندان اسب پیشکشی را نمیشمارند. وردپرس هم یک سیستم مدیریت رایگان است و طبیعتا اگر طراحی سایت خود را با آن انجام دهید و به مشکل بر بخورید کسی پاسخگوی شما نیست و در واقع پشتیبانی درستی ندارد. پس اگر مشکلی برای سایت شما پیش آمد باید یک برنامه نویس مجرب استخدام کنید تا مشکل سایت شما را پیدا کرده و آن را رفع کند. پس مجددا نیاز به هزینه جداگانه برای رفع مشکل سایت خود خواهید داشت.
بروز مشکل بخصوص برای افرادی که اطلاعات زیادی درباره کد نویسی، شبکه، هاست و سرور ندارند میتواند نگران کننده و دردسر ساز شود. پس توصیه میکنیم برای طراحی وبسایت از وردپرس استفاده نکنید.

۷. همه کاره هیچ کاره

وردپرس یک سیستم همه کاره و همانند اقیانوسی به عمق ۱ سانتی متر است. از آنجایی که وردپرس یک سیستم عمومی است طوری کدنویسی شده که برای طراحی انواع سایت های مختلف مناسب باشد. یک ضرب المثل قدیمی میگوید: ابزاری که میخواهد همه مشکلات را حل کند، هیچ مشکلی را حل نمیکند. استفاده از وردپرس برای طراحی سایت هم همانند این مسئله است و نمیتواند به تنهایی نیاز شما برای طراحی سایت اختصاصی را براورده کند. اگر هم بتواند نیاز های اولیه شما را براورده کند، در تامین نیاز های ثانویه دچار مشکل خواهد شد. در نتیجه شما باید هزینه گزافی را جهت تغییر در ساختار و طراحی سایت خود انجام دهید.

سخن پایانی

از جمله دلایلی که وردپرس برای طراحی سایت مورد استفاده قرار میگیرد عبارت است از رایگان بودن آن، راحت بودن کار کردن با آن، عدم آگاهی بسیاری از افراد نسبت به جایگزین های وردپرس و آشنایی بسیار از برنامه نویسان نسبت به کدنویسی وردپرس اشاره کرد. گرچه ما معایب استفاده از وردپرس برای طراحی سایت را برای شما بیان کردیم اما همه دنیا سیاه و سفید نیست. شما همچنان میتوانید از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کنید به شرطی که نیاز به ویژگی خاصی در سایت خود نداشته باشید، نگرانی بابت از دست رفتن اطلاعات نداشته باشید، صرفا بخواهید یک سایت ساده طراحی کنید و تنها هزینه اندکی بابت یک قالب یا پوسته مناسب بدهید.

کسب و کار خودت رو گسترش بده

شما هم میتونید به راحتی با راه اندازی سایت خودتون کسب و کارتون رو گسترش بدید و درآمد بسیار بیشتری کسب کنید. تنها کافیه به ما زنگ بزنید یا فرم سفارش سایت رو تکمیل کنید تا برای مشاوره رایگان باهاتون تماس بگیریم.