advertise

طراحی سایت فروشگاهی در اصفهان

در دنیای مدرن امروزی داشتن سایت فروشگاهی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. زیرا بسیاری از افراد به علت های مختلف ترجیح میدهند خرید خود را از فروشگاه های اینترنتی و آنلاین شاپ ها تهیه کنند. اگر شما سایت فروشگاهی نداشته باشید این طیف گسترده از افراد را از دست داده و نمیتوانید به رشد کسب و کار خود کمک کنید.
عدم وابستگی به زمان و مکان، افزایش فروش، دستیابی به مشتریان جدید، کاهش هزینه های بازاریابی، بهینه سازی عملکرد و راحتی، تحلیل رفتار مشتریان، رقابت پذیری بیشتر و ارتباط مستمر با مشتریان از ویژگی های داشتن سایت فروشگاهی است. در ادامه به اینکه طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد میپردازیم. قابل ذکر است که شرکت پیراوب ارائه دهنده انواع طراحی سایت فروشگاهی در اصفهان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

برای طراحی سایت فروشگاهی باید ویژگی های متعددی را در نظر بگیریم که تجربه خرید آنلاین را برای کاربران راحت و لذت بخش کند. رعایت این نکات در طراحی سایت فروشگاهی باعث میشود که نرخ تبدیل بازدید کنندگان و نرخ بازگشت خریداران قبلی افزایش یافته و درآمد بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد. در ادامه ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی خوب را مشاهده میکنید:


UI و UX مناسب

طراحی سایت فروشگاهی باید کاربر پسند باشد. به این معنی که کاربر شما به راحتی بتواند محصولات خود را پیدا کرده، آنها را به سبد خرید خود اضافه کند و نهایتا پرداخت موفقی داشته باشد. بعلاوه اینکه طراحی سایت شما باید ریسپانسیو بوده که با دستگاه های مختلف مثل لپتاپ، موبایل، تبلت و... به درستی نمایش داده شود. با توجه به اینکه بیش از ۹۰% از مراجعات به سایت فروشگاهی با موبایل انجام میشود بسیار مهم است که رابط کاربری سایت شما در موبایل به درستی اجرا شود.


سرعت بارگزاری بالا

یک سایت فروشگاهی کند به راحتی کاربر را خسته میکند و باعث میشود مشتری شما بدون انجام خرید سایت را ترک کند. هرچه سرعت بارگزاری سایت بیشتر باشد، کاربر تجربه بهتری از خرید در سایت شما خواهد داشت و احتمال خرید مجدد از سایت شما بیشتر میشود. سرعت بارگزاری سایت را میتوان با بهینه ساز های مختلف، کاهش حجم صفحات، استفاده از شبکه توزیع محتوا و... بهبود بخشید. در سفارش طراحی سایت حتما این نکته را در نظر بگیرید.


امنیت بالای سایت

امنیت از آن مقوله هایی است که در طراحی سایت فروشگاهی بسیار مهم است. در یک سایت فروشگاهی شما مستقیما با حساب بانکی کاربر در ارتباط هستید و اگر سایت شما امنیت کافی نداشته باشد به راحتی میتواند در معرض حمله هکری قرار گرفته و خسارت های سنگین مالی و حتی حقوقی برای شما داشته باشد. از این رو در رابطه با امنیت سایتتان باید توجه ویژه ای نشان دهید و هزینه مناسبی برای آن انجام دهید. استفاده از پروتکل های HTTPS و سیستم های مقابله کننده با حملات سایبری از ملزومات اولیه امنیت سایت فروشگاهی است.


وجود امکان جستجو و فیلتر پیشرفته

کمتر کسی است که اهمیت وجود امکان جستجو و فیلتر کردن محصولات را در طراحی سایت فروشگاهی نداند. وجود امکان جستجو و فیلتر کردن محصولات (بر اساس ویژگی های مختلف مثل قیمت، محبوبیت، نوع کالا، رنگ کالا و...) به کاربر شما این امکان را میدهد که دسترسی راحت تری به محصولات مد نظر خود داشته باشد و در نتیجه خرید راحت تری را تجربه کند. این ویژگی را در طراحی سایت خود در نظر بگیرید.


فرایند خرید ساده

در طراحی سایت فروشگاهی فرایند خرید باید به ساده ترین شکل ممکن برای کاربر فراهم باشد. روش های متنوع پرداخت یا امکان خرید کاربر به صورت مهمان به ساده تر کردن خرید بسیار کمک میکند. فرض کنید شما برای خرید یک محصول نیاز به ثبت نام در سایت و ایجاد پروفایل کاربری داشته باشید، طبیعتا احساس خوبی به شما دست نخواهد داد. و یا اینکه تنوع در روش پرداخت احساس امنیت بیشتری را برای مخاطب شما فراهم خواهد کرد. از طرفی ممکن است که کاربر بخاطر نداشتن رمز دوم امکان پرداخت آنلاین را نداشته باشد، از این رو باید روش های متنوع پرداختی را در طراحی سایت فروشگاهی در نظر بگیرید.


ارائه توضیحات کامل و دقیق محصولات

از آنجایی که در خرید آنلاین امکان مشاهده محصول به صورت فیزیکی وجود ندارد شما باید به طور کامل توضیحات محصول را برای کاربر ارائه دهید تا به آسانی بتواند در مورد خرید جنس مورد نظر تصمیم گیری کند. به طور مثال در فروش اینترنتی یک کیف، ارائه جزئیاتی نظیر ابعاد، رنگ، جنس پارچه، نوع دوخت، رنگ، وزن، تعداد جیب های داخلی و خارجی و... به مشتری شما این امکان را میدهد که به راحتی محصول را تجسم کرده و آن را با سایر محصولات مقایسه کند. در نتیجه تجربه خرید بهتری از شما خواهد داشت.


سیستم پیگیری سفارشات

وجود پیگیری سفارشات در طراحی سایت فروشگاهی اهمیت زیادی دارد. کاربر تمایل دارد که بداند وضعیت سفارش او در حال حاضر در چه مرحله ای قرار دارد. به همین جهت وجود سیستم پیگیری سفارش در سایت یا ارسال پیامک وضعیت سفارش به کاربر احساس امنیت خاطر بیشتری داده و تجربه لذت بخشی از خرید در سایت شما خواهد داشت. تصور کنید که شما یک خرید اینترنتی دارید که نمیدانید سفارشتان در چه مرحله ایست، آیا ارسال انجام شده یا خیر، سفارش چه زمانی به دست شما میرسد و... . طبیعتا این احساس چندان جالب نیست و کاربر را در انتظار میگذارد. حتما برای طراحی وبسایت فروشگاهی سیستم پیگیری سفارش را در نظر بگیرید.


پشتیبانی مشتریان

پشتیبانی یکی از عوامل موفقیت در هر کسب و کاریست. یک وبسایت فروشگاهی هم این مسئله مستثنی نخواهد بود و ارائه راه های مختلف ارتباطی از جمله تیکت، چت آنلاین، تلفن، ایمیل، فرم تماس و... به همراه پاسخگویی سریع و کارامد باعث افزایش رضایت مشتریان و معرفی شما به عنوان یک برند قابل اطمینان و پاسخگو خواهد شد.


امکان ارائه کد تخفیف

گرفتن تخفیف همواره برای هرکسی لذت بخش است. شما در طراحی سایت فروشگاهی باید امکان ارائه کد تخفیف برای مشتریان خود را در نظر بگیرید. علاوه بر لذتی که در ارائه تخفیف به مشتریان وجود دارد، این کار در صورتی که به صورت شخصی باشد باعث افزایش ارزش بخشی به مشتری خواهد شد. از طرفی ممکن است شما برای برخی از مشتریان تخفیفات ویژه تری در نظر بگیرید یا اینکه با توجه به تعداد خرید از هر محصول تخفیف بیشتری را برای آن قائل شوید. از این رو این امکان میتواند باعث افزایش مشتریان بالقوه شما شود.


بهینه بودن برای موتور های جستجو

و نهایتا یکی از مهمترین ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای بهینه بودن برای موتور های جستجو است. هرچقدر که سایت شما زیبا، جذاب و کاربر پسند باشد، اگر برای موتور های جستجو بهینه نشده باشد یا به عبارت دیگر سئو سایت خوبی نداشته باشد نمیتواند در جذب مشتری موفق عمل کند. سئو سایت باعث میشود که کاربر با یک جستجوی ساده به وبسایت شما رسیده و خرید خود را از سایت شما انجام دهد. در هزینه ای که برای طراحی سایت فروشگاهی انجام میدهد حتما قسمتی را برای خدمات سئو سایت در نظر بگیرید.

نتیجه گیری

طراحی سایت فروشگاهی خوب و حرفه ای باید مجموعه‌ای از ویژگی‌های متنوع را داشته باشد تا بتواند نیازهای کاربران را برآورده کند و تجربه خریدی لذت‌ بخش و راحت را برای آن‌ها فراهم کند. از طراحی کاربرپسند و ریسپانسیو گرفته تا امنیت بالا، امکانات جستجو و فیلتر پیشرفته، توضیحات دقیق محصولات، نظرات کاربران، فرایند خرید ساده، پشتیبانی مشتریان، سیستم پیگیری سفارشات، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو، ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه و... همه عواملی هستند که می‌توانند به موفقیت یک سایت فروشگاهی کمک کنند. موارد دیگری هم مثل سیاست بازگشت محصولات، بازاریابی دیجیتال، تبلیغات، برندینگ، ارائه محتوای آموزشی درباره محصولات و... هم هستند که به شما در موفقیت سایت فروشگاهی کمک زیادی میکنند اما از آنجایی که این مقاله درباره طراحی سایت فروشگاهی در اصفهان بود دیگر به آنها نپرداختیم.

کسب و کار خودت رو گسترش بده

شما هم میتونید به راحتی با راه اندازی سایت خودتون کسب و کارتون رو گسترش بدید و درآمد بسیار بیشتری کسب کنید. تنها کافیه به ما زنگ بزنید یا فرم سفارش سایت رو تکمیل کنید تا برای مشاوره رایگان باهاتون تماس بگیریم.