advertise

طراحی سایت حرفه ای در اصفهان

طراحی سایت حرفه ای نیازمند برنامه ریزی دقیق و توجه به جزئیات مختلف است تا بتواند تجربه کاربری خوبی ایجاد کند و از طرفی برای موتور های جستجو نظیر گوگل بهینه سازی شده باشد تا بتواند نیازهای تجاری یا حرفه ای شما را پاسخ دهد. شما با طراحی یک سایت حرفه ای در جلب اعتماد مخاطبان موفق تر عمل خواهید کرد و هزینه ای که شما از این بابت انجام میدهید به سرعت توسط مشتریان شما جایگزین خواهد شد. در واقع هزینه ای که شما برای طراحی سایت حرفه ای خرج میکنید یک سرمایه گذاری برای آینده کاری و حرفه ای شماست. پیراوب به عنوان یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در اصفهان خدمات طراحی سایت حرفه ای را با توجه به نیاز های شما فراهم کرده و میتوانید انواع خدمات حرفه ای را در سایت خود ایجاد کنید. در ادامه با برخی از مهمترین ویژگی هایی که در طراحی حرفه ای سایت باید در نظر گرفته شود را مشاهده میکنید.

طراحی سایت حرفه ای باید شامل چه مواردی باشد؟

برنامه ریزی، تحقیق و مدیریت

از اصول انجام هر کاری برنامه ریزی، تحقیق و مدیریت است. در طراحی سایت حرفه ای باید این سه عامل را در ابتدای راه در نظر داشته باشید. اینکه هدف شما از طراحی سایت چیست، مخاطبان شما چه افرادی هستند، اهداف و نیازهای مخاطبان شامل چه مواردی میشود، نقاط ضعف و قوت رقبا نسبت به شما چیست، نحوه درآمد زایی چگونه انجام خوهد شد و بسیاری از موارد دیگر نکاتی هستند که در ابتدای کار باید مورد توجه قرار گیرند. برنامه ریزی و مدیریت هرکدام از این کارها در طول انجام پروژه بسیار مهم است تا با یک پروژه شکست خورده رو به رو نشوید. پس از اینکه با تحقیق، برنامه ریزی برای شروع کار را انجام دادید، باید برای مدیریت هر قسمت هم برنامه داشته باشید تا نهایتا باعث رسیدن به اهداف مد نظر شود.


برای اینکه یک سایت حرفه ای داشته باشید باید موارد زیر را قدم به قدم پیش بروید تا محصول نهایی بتواند رضایت شما را جلب کرده و نهایتا نتیجه خوبی را برای شما به همراه داشته باشد. اگر به دنبال شرکت طراحی سایت در اصفهان جهت طراحی یک سایت حرفه ای میگردید، پیرا وب همان چیزیست که به دنبال آن هستید.


داشتن هاست و سرور قوی

داشتن هاست و سرور قوی در طراحی سایت حرفه ای بسیار مهم است. اگر شما کسب و کاری هستید که بازدید کنندگان سایت شما زیاد است و یا اصلا دوست ندارید سایت شما حتی لحظه ای از دسترس خارج شود نیاز به یک هاست و سرور قوی دارید تا بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد. اگر هاست و سرور قوی نداشته باشید سایت شما با کندی مواجه میشود و یا حتی به دفعات از دسترس خارج میشود. این وضعیت باعث کاهش اعتبار شما نزد موتور های جستجوگر نظیر گوگل و مخاطبان شما خواهد شد. طبیعتا شما دوست ندارید مشتری دائمی مغازه ای شوید که زمان باز و بسته بودن آن مشخص نیست و نمیدانید چه زمانی باید برای خرید به آنجا مراجعه کنید.


انتخاب پلتفرم یا سیستم مدیریت محتوای

سیستم مدیریت محتوا هسته اصلی سایت شما را تشکیل میدهد. در واقع هرچیزی که شما بخواهید بر روی سایت خود اضافه کنید و یا هر تغییری که بخواهید ایجاد کنید به سیستم مدیریت محتوای شما بستگی دارد. انواع سیستم های مدیریت محتوای رایگان مثل وردپرس، جوملا و... وجود دارد که برای کسب و کارهای ساده میتواند مورد استفاده قرار گیرد که مزایا و معایب خود را دارد. اما سیستم های مدیریت محتوا یا CMS های اختصاصی هم وجود دارند که به صورت حرفه ای و شخصی سازی شده مورد استفاده قرار میگیرند و بر اساس نیاز شما برنامه نویسی میشوند. CMS مورد استفاده شما بر همه جنبه های سایت از جمله سئو سایت، حجم سایت، بهینه سازی برای موتور های جستجو و... تاثیر گذارند و تغییر دادن آن بسیار هزینه بر خواهد بود. به همین دلیل در انتخاب CMS مناسب برای طراحی سایت حرفه ای از همین ابتدا باید تصمیم خود را بگیرید تا بعدا دچار مشکل نشوید.


بهینه سازی سرعت و سئو

بهینه سازی سرعت و سئو سایت از مواردی است که حتما در طراحی سایت حرفه ای باید مورد توجه قرار گیرد. تکنیک های مختلفی جهت بهینه سازی سرعت سایت وجود دارد، از جمله بهینه سازی تصاویر با استفاده از فرمت های مناسب، استفاده از شبکه توزیع محتوا، استفاده از فشرده سازها، بهینه سازی ویدئو های بارگزای شده روی سایت، استفاده از کدهای برنامه نویسی خاص و... که سبب افزایش سرعت سایت شما میشود و تاثیر مستقیمی روی رتبه بندی سایت توسط موتور های جستجوگر و گوگل دارد. گوگل در آخرین آپدیت اساسی خود این مسئله را به شدت مورد توجه قرار داده است.
علاوه بر این باید سئوی سایت شما هم متناسب با طراحی آن حرفه ای باشد. ایجاد ساختار محتوایی مناسب، ارائه محتوای با کیفیت و به روز، تنوع در مطالب و استفاده از المان های مختلف مثل اینفوگرافی ها، استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوا یا تگ ها، URL های مناسب، به روز رسانی منظم مطالب و... از جمله مواردی است که باید در سئو حرفه ای مورد توجه قرار گیرد.


پشتیبان گیری منظم و امنیت سایت

طبیعتا یک سایت حرفه ای رقیبان زیادی هم دارد. در این مسیر ممکن است برخی از رقیبان دست به روش های غیر اخلاقی مثل هک یا از بین بردن اطلاعات برای از راه به در کردن شما بزنند. از این رو مسئله پشتیبان گیری منظم از سایت و توجه به امنیت آن در طراحی سایت حرفه ای بسیار مهم است. علاوه بر این از آنجایی که سیستم های الکترونیکی همواره دچار آسیب میشوند، پشتیبان گیری از محتوای سایت ضروری است. در این زمینه حتی شرکت گوگل هم چند وقت پیش با اختلال رو به رو شده و مجبور به استفاده از پشتیبان های خود شده بود. همواره سعی کنید از محتوای سایت خود به صورت روزانه و در موارد حساس حتی به صورت ساعتی پشتیبانی گیری شود تا با مشکلی مواجه نشوید. برای امنیت سایت هم حتما از پروتکل ها امنیتی مختلف باید استفاده شود تا ارسال و دریافت اطلاعات به صورت رمزنگاری شده صورت گیرد و هکرها نتوانند به راحتی به سایت شما دسترسی پیدا کنند.


طراحی زیبا و کاربر پسند

طراحی سایت حرفه ای باید زیبا و کاربر پسند باشد. البته این زیبایی نباید به گونه باشد که در عملکرد سایت شما اختلال ایجاد کند. به طور مثال کیفیت یک فیلم ۴K مسلما بسیار بیشتر از یک فیلم HD است. فیلم ۴K گرچه از لحاظ زیبایی و کیفیت اولویت دارد اما استفاده از آن در سایت بخاطر تاثیر منفی روی سرعت بارگزای منطقی نیست. از طرفی گرافیک سایت شما باید متناسب با کسب و کارتان باشد. مثلا استفاده از رنگ سیاه برای سایتی که به موضوع سلامتی میپردازد چندان جالب نیست. توجه به این جزئیات کوچک در طراحی سایت حرفه ای شما را از رقبایتان متمایز میکند.
در کنار زیبایی بصری، باید به مزیت کاربر پسند بودن و ساده بودن طراحی سایت هم توجه کنید. کاربر باید بتواند در قسمت های مختلف سایت دسترسی راحتی به قسمت های مختلف و خدمات ارائه شده توسط شما داشته باشد. اینکه کاربر در سایت شما مدت زیادی را به دنبال خدمات یا محصولات مد نظر خود به جستجو بپردازد باعث خستگی او و از دست رفتن مخاطب شما میشود. در واقع نقشه سایت شما باید بسیار ساده و در عین حال کامل و مناسب باشد. دسته بندی محصولات مختلف، قرار داشتن هر محصول در دسته بندی متناسب خود، وجود پشتیبانی در لحظه، راه های ارتباطی آسان و... از جمله موارد مهم در رابط کاربری ساده است.
نکته حائز اهمیت دیگری که درباره طراحی سایت حرفه ای باید رعایت شود سازگاری با دستگاه های مختلف است. امروزه با گسترده شدن تکنولوژی دستگاه های مختلف مثل لپتاپ، تبلت، گوشی موبایل و... جهت دسترسی به اینترنت وجود دارند که سایت شما باید با همه این دستگاه ها سازگار باشد و بتواند به درستی نمایش داده شود. اختلال در هرکدام از دستگاه های مختلف میتواند باعث از دست رفتن بخشی از مشتریان شما شود.


تجزیه و تحلیل مستمر

تجزیه و تحلیل اطلاعات و استفاده درست از آن در جهت رسیدن به هدف کلید اصلی موفقیت در هر زمینه است. در طراحی سایت حرفه ای باید از ابزار های تجزیه و تحلیل اطلاعات مختلف نظیر Google Analytics، یاندکس آنالیتیک، Hotjar SEMRush، Moz، Ahrefs، Heap Analytics و... استفاده کنید تا رفتار کاربران در سایت را مورد بررسی قرار داده و در جهت بهبود ساختار سایت و ارائه خدمت بهتر استفاده کنید. استفاده صحیح از این ابزار ها باعث بهبود مستمر عملکرد سایت شده و به تدریج نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت خواهند شد.


پایش مستمر سایت

هر سیستمی برای اینکه عملکرد آن در سطح مطلوب حفظ شود نیاز به پایش دارد. در طراحی وبسایت حرفه ای هم پایش مستمر ضروری است تا از عملکرد صحیح قسمت های مختلف سایت اطمینان داشته باشید. اختلال در عملکرد سایت های مختلف امری عادی است که در طراحی سایت حرفه ای این مسئله به حداقل میرسد. زیرا سایت به طور منظم پایش شده و در صورتی که قسمتی دچار مشکل شود به سرعت برطرف میگردد.


تبلیغات و بازاریابی

تبلیغات و بازاریابی اگر به روش درست انجام شود میتواند به رشد سریعتر سایت شما کمک کند. در حالت عادی راهبرد اصلی در طراحی سایت حرفه ای برای شناساندن برند خودتان به مردم استفاده از تولید محتوا و سئو خواهد بود. تولید محتوا و سئو یک راهکار دائمی برای گسترش کسب و کار است و گرچه زمان بیشتری را برای رسیدن به نتیجه طلب میکند اما اثر آن بسیار ماندگار است. در کنار سئو میتوانید از روش های تبلیغاتی دیگر مثل تبلیغات گوگل، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و... به عنوان یک راهکار موقتی جهت گسترش کسب و کار استفاده کنید. تبلیغات را باید در آخرین مرحله در نظر بگیرید که سایت شما به طور کامل آماده بهره برداری باشد.

کسب و کار خودت رو گسترش بده

شما هم میتونید به راحتی با راه اندازی سایت خودتون کسب و کارتون رو گسترش بدید و درآمد بسیار بیشتری کسب کنید. تنها کافیه به ما زنگ بزنید یا فرم سفارش سایت رو تکمیل کنید تا برای مشاوره رایگان باهاتون تماس بگیریم.