advertise

چرا طراحی سایت خوب برای هر کسب و کاری مهم است؟

اگر شما هم اخیرا به فکر طراحی سایت افتاده اید، شاید این سوال به ذهنتان خطور کرده باشد که چرا باید یک سایت برای خودتان طراحی کنید؟ در واقع امروزه داشتن یک سایت حرفه ای بسیار ضروری است، شما در عین حال که کسب و کارتان را به موتور های جستجو از جمله گوگل میشناسانید، خدمات خود را به مخاطبان ارائه میکنید و اطلاعات کامل و خبرهای جدید کسب و کارتان را در معرض نمایش عموم قرار میدهید. توصیه ما همواره بر این است که برای طراحی سایت حرفه ای همواره از یک شرکت طراحی سایت خوب کمک بگیرید تا بتوانند شما را به درستی راهنمایی کنند.
شما همواره میتوانید با گذاشتن چند ساعت وقت سایت خودتان را تقریبا به صورت رایگان و با استفاده از قالب های آماده طراحی کنید، یا اینکه با یک شرکت طراحی سایت حرفه ای صحبت کنید و از طراحی اختصاصی سایت استفاده نمایید. که البته توصیه ما همواره گزینه دوم است، زیرا طراحی سایت ارزان نیاز بسیار از کاربران را تامین نمیکند و سبب اتلاف وقت و انرژی شما میگردد.

۱. عشق در نگاه اول

شاید شما به عشق در نگاه اول اعتقاد داشته باشید و یا اینکه نه! اما واقعیت این است که نگاه اول تاثیر عمیقی روی مخاطب شما میگذارد و این مسئله در طراحی سایت برای ما بسیار با اهمیت است. تصور کنید که صفحه اصلی سایت شما میخواهید روی جلد یک روزنامه برود. آیا در نگاه اول میتواند مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و به خود جذب کند؟ اگر پاسختان منفی است باید به سراغ تغییر طراحی سایت خود بروید.
ظاهر سایت شما در طراحی سایت اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایانگر برند و اعتبار شماست. طراحی سایت شما باید به گونه ای باشد که در نگاه اول پیام شما را به مخاطب منتقل کند. شما در حد چند ثانیه فرصت دارید تا مخاطبتان را قانع کنید از سایت شما خدمت دریافت کند.
اگر طراحی سایت شما قدیمی شده، سرعت آن پایین است یا به درستی عمل نمیکند حتما به دنبال تغییر طراحی آن باشید. زیرا اگر مخاطب شما این پیام را دریافت کند که شما اهمیتی به کسب و کارتان نمیدهید به راحتی از شرکت های رقیب خدمات مد نظر خود را دریافت خواهد کرد.

۲. گوگل عاشق شما خواهد شد

استراتژی های سئو از ابتدای طراحی سایت شروع میشوند. در طراحی سایت باید هر دو فاکتور سئو آف پیچ و سئو آن پیج در نظر گرفته شوند و زمانی که شما دارید پایه های سایت خود را پی ریزی میکنید باید به فاکتور های سئو سایت هم توجه کنید. از این رو شاید طراحی سایت ارزان در ابتدا برای شما هزینه کمتری داشته باشد اما در ادامه باید هزینه گزافی برای طراحی مجدد آن پرداخت کنید یا از زمان و وقتی که صرف کرده اید چشم پوشی کرده و سایت خود را رها کنید.
ساختار سایت و کدنویسی های آن ارتباط مستقیمی با استراتژی های سئو دارد. محتوای با کیفیت قسمتی از ماجرای سئو است، اما باید کد های سایت شما طوری نوشته شده باشند که ربات های گوگل به راحتی در سایت شما بچرخند و بتوانند مطالب مختلف را بدون اینکه دچار سردرگمی شوند بررسی و تحلیل کنند. اگر این موارد را رعایت کنید گوگل عاشق سایت شما شده و آن را در رتبه های بالای خود جا میدهد.

۳. اعتماد سازی میکنید

گرچه این ضرب المثل از قدیم الایام وجود دارد که میگوید یک کتاب را از ظاهر آن قضاوت نکنید. اما واقعیت این است که کسب و کار شما از طریق سایتتان قضاوت خواهد شد. شما با طراحی سایت حرفه ای میتوانید اعتماد مخاطب را جلب کنید و یا اینکه با یک طراحی نامناسب باعث سلب اعتماد از مخاطب خود شوید.
شما با یک طراحی سایت زیبا، ساده و حرفه ای که تجربه کاربری مطلوبی را برای مخاطبان فراهم کند حس اعتماد را در آنها القا میکنید و نهایتا باعث میشوید که مخاطبان خدمت مد نظرشان را از شما دریافت کنند. طراحی سایت حرفه ای یکی از بزرگترین سیگنال ها برای جلب اعتماد مخاطب است. با داشتن یک سایت خوب هرچه مخاطب بیشتر در سایت شما باقی بماند احتمال دریافت خدمت از شما بیشتر خواهد شد. و بالعکس اگر طراحی سایت خوب نداشته باشید، مخاطب شما با گذراندن هرچه بیشتر وقت، از دریافت خدمت منصرف خواهد شد.

۴. متمایز میشوید

در دنیای برند ها همه دوست دارند که در بین اینهمه سرویس و پلتفرم مختلف متمایز باشند. شما با طراحی سایت حرفه ای برند خود را میسازید و خود را در بین هزاران سرویس دهنده مختلف متمایز خواهید کرد. استفاده از فونت ها، رنگ های خاص، گرافیک اختصاصی و... برند خود را در ذهن مخاطب حک خواهید کرد. در این تکنیک مارکتینگ، مخاطباتان هروقت رنگ یا طراحی سازمانی شما را ببینید به یاد برند شما خواهد افتاد.
علاوه بر این داشتن طراحی سایتی زیبا باعث میشود کمپین های تبلیغاتی شما هم موثر تر واقع شود. زمانی که مخاطب با دیدن تبلیغ شما تصمیم به بازدید از سایتتان میگیرد، در همان نگاه اول بجای ایجاد شک و شبهه برای او، اعتمادشان جلب شده و تبدیل به مشتری شما خواهند شد. این تمایز باعث میشود که همواره سایت شما در ذهن آنان ماندگار شود.

۵. رقابت ادامه دارد

اما در آخر میخواهیم به مهمترین دلیل طراحی سایت حرفه ای بپردازیم. رقبای شما هم احتمالا در حال حاضر سایت دارند و یا اینکه در آینده ای نه چندان دور تصمیم به طراحی سایت خواهند گرفت. اگر میخواهید برای رقابت آماده باشید باید از آماده بودن سایت خود مطئمن شوید.
بعد از بحران کرونا استفاده از خدمات اینترنتی و خرید های آنلاین به شدت افزایش پیدا کرده است و هر روزه هم افراد بیشتری خدمات مد نظر خود را به صورت آنلاین دریافت میکنند. کم کم زمان آن فرا رسیده است که شما هم کسب و کار خود را به حوزه جدیدی که شکل گرفته منتقل کنید و علاوه بر سرویس دهی حضوری، به صورت آنلاین هم خدمات خود را ارائه دهید.
توجه به این نکته خالی از لطف نیست که اگر سایت شما قدیمی، کند یا با عملکردی ناقص باشد، از رقیبان خود در نتایج گوگل جا مانده و نهایتا بازار را به رقیبانتان میبازید.

سخن پایانی

شما میتوانید یک سایت ارزان طراحی کنید و در ظاهر پول خود را ذخیره کنید، اما در آینده باید چندین برابر پولی که ذخیره کردید را خرج کنید تا بتوانید سایت خود را مجددا طراحی کنید. توصیه ما این است که طراحی سایت خود را به یک شرکت معتبر و با سابقه بسپارید و خیال خودتان را از این جهت راحت کنید. همانطور که برای ساخت یک ساختمان میتوان از مصالح ارزان و بی کیفیت استفاده کرد، در طراحی سایت هم میتوان از کد های نامناسب و قالب های آماده استفاده کرد که نهایتا با کوچکترین آسیب فرو بریزد.

کسب و کار خودت رو گسترش بده

شما هم میتونید به راحتی با راه اندازی سایت خودتون کسب و کارتون رو گسترش بدید و درآمد بسیار بیشتری کسب کنید. تنها کافیه به ما زنگ بزنید یا فرم سفارش سایت رو تکمیل کنید تا برای مشاوره رایگان باهاتون تماس بگیریم.