advertise

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟

داشتن سایت و توجه به سئو آن برای کسب و کارهای محلی یک استراتژی تبلیغاتی بسیار موثر است که میتواند به بهبود فروش و درآمد شما منجر شود. برخی از افراد تصور میکنند که داشتن سایت فقط برای افرادی که به دنبال فروش در سطح کشور یا به صورت بین المللی هستند مناسب است. اما در ادامه دلایلی را شرکت های بزرگ تبلیغاتی و موتور های جستجو از جمله گوگل آنها را بیان کرده اند برای شما بازگو میکنیم تا اهمیت داشتن سایت خوب را بهتر درک کنید. پس اگر تا کنون به فکر طراحی سایت نیوفتاده اید احتمالا بعد از خواندن این مقاله باید برای طراحی سایت و سئو آن دست به کار شوید.

۱۸ دلیلی که باید برای کسب و کارتان وب سایت داشته باشید

۱. از هر ۵ نفر ۴ نفر آنها برای یافتن یک کسب و کار در اطرافشان از موتور های جستجوگر از جمله گوگل استفاده میکنند. (۱)
۲. ۷۶% از افرادی که به دنبال یافتن یک خدمت در اطراف خود هستند در کمتر از یک روز با اولین کسب و کارهایی که در گوگل پیدا میکنند تماس میگیرند. (۲)
۳. ۸۸% از افرادی که به دنبال یک کالا یا خدمت در افراد خود هستند در کمتر از یک هفته به مغازه هایی که خدمت مورد نظر را ارائه میدهند مراجعه میکنند. (۳)
۴. مقدار جستجوی کلمه "خرید" یک کالا در دو سال گذشته در گوگل حدود ۵۰۰% افزایش یافته که اهمیت داشتن سایت فروشگاهی یا آنلاین شاپ را نشان میدهد. (۴)
۵. ۴۶% از جستجوهای گوگل مربوط به افرادی است که به دنبال یک کسب و کار محلی در اطراف خود هستند. (۵)
۶. از هر ۱۰ جستجو در گوگل برای یک کسب و کار محلی ۲ جستجو منجر به خرید میشود.  (۶)
۷. بر اساس بررسی های صورت گرفته مهمترین فاکتور هایی که باعث میشود گوگل شما را به عنوان یک کسب و کار محلی معرفی کند وجود وب سایت، پروفایل مناسب کسب و کار، معرفی در نقشه گوگل و استفاده از سئو و کلمات کلیدی مناسب در موارد گفته شده است. (۷)
۸. از مهمترین فاکتورهای اثر گذار برای نمایش شما در لینک های اول گوگل وجود صفحات جداگانه برای هر خدمت یا کالا و لینک سازی مناسب در سایتتان در جهت بهبود صفحات هدف است.
۹. در حدود ۶۶% از افراد به نتایج گوگل اعتماد کرده و از همان چند سایت اول خدمت خود را دریافت میکنند. این عدد در گوگل مپ به ۴۵% و در سایت های تبلیغاتی به ۳۶% کاهش پیدا میکند. پس سرمایه گذاری شما برای سئوی سایت بیش از ۲ برابر سرمایه گذاری جهت سایت های تبلیغاتی موثر خواهد بود. (۸)
۱۰. حدود ۹۰% از کسب و کارهای محلی برای سئوی سایت خود از ChatGPT استفاده میکنند و تولید محتوای اختصاصی توسط شما شانستان را برای کسب رتبه های برتر گوگل بسیار افزایش میدهد.
۱۱. جستجوی کلمه "فروشگاه های اطراف من" برای اجناس خاص در سال گذشته بیش از ۱۰۰% افزایش پیدا کرده است.
۱۲. ۶۰% از کاربرانی که از گوگل استفاده میکنند صرفا از نتایج گوگل برای دریافت خدمت استفاده میکنند.
۱۳. ۷۵% از افرادی که به دنبال گرفتن خدمت هستند نظرات افراد دیگر نسبت به کسب و کار شما را در سایت و فضای مجازی بررسی میکنند.
۱۴. بر اساس داده های گوگل تولید محتوا به تنهایی حدود ۵۳% در رتبه بندی کسب و کار شما برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل موثر است.
۱۵. ۴۰% از کاربران برای اینکه بدانند کسب و کار شما در چه ساعت هایی باز است از جستجوگر گوگل استفاده میکنند.
۱۶. ۳۹% از کاربران از گوگل و سایت شما برای بررسی خدمات و امکانات ارائه شده توسط شما استفاده میکنند.
۱۷. کسب و کارهایی که وب سایت دارند و به طور منظم آن را به روز رسانی میکنند حدود ۵۰% مشتری بیشتری نسبت به سایر کسب و کارها دارند.
۱۸. طراحی وبسایت شما و ظاهر آن حدود ۳۴% بر روی افزایش خرید مخاطبان تاثیر میگذارد.

صحبت پایانی

همانطور که مشاهده کردید وجود وبسایت برای شناخته شده تر شدن کسب و کار شما بسیار ضروری است. امروزه بسیاری از افراد قبل از مراجعه به فروشگاه، شرکت یا هرجای دیگر ابتدا در گوگل آن را جستجو میکنند و اطلاعات کاملی نسبت به کسب و کار و ارائه دهندگان خدمت یا کالا دریافت میکنند. هرچه شما نسبت به طراحی و سئوی سایت خود اهمیت بیشتری دهید میزان مراجعین شما چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری افزایش پیدا میکند. با توجه به آماری که گوگل منتشر کرده است اعتماد به نتایج گوگل بسیار بیشتر از اعتماد به سایت های تبلیغ کننده یا تبلیغات محیطی است. برای اینکه از رقیبان خود عقب نیوفتید از همین امروز برای طراحی سایت خود اقدام کنید.

کسب و کار خودت رو گسترش بده

شما هم میتونید به راحتی با راه اندازی سایت خودتون کسب و کارتون رو گسترش بدید و درآمد بسیار بیشتری کسب کنید. تنها کافیه به ما زنگ بزنید یا فرم سفارش سایت رو تکمیل کنید تا برای مشاوره رایگان باهاتون تماس بگیریم.