advertise

۸ نکته که در طراحی سایت پزشکی باید رعایت کنید

امروزه نیاز به داشتن سایت پزشکی خوب در موسسات پزشکی، داروسازی یا پزشکان غیر قابل انکار است. بسیاری از مردم برای پیدا کردن نزدیک ترین یا مورد اعتماد ترین پزشک یا داروخانه به گوگل مراجعه میکنند و اگر شما در این فضا حضور نداشه باشید مشتریان خود را از دست میدهید. اما باید در نظر داشته باشید که نداشتن یک سایت پزشکی بهتر از داشتن یک سایت بد است. در ادامه نکاتی را برای طراحی سایت پزشکی خوب بیان میکنیم که رعایت آنها باعث افزایش کیفیت سایت شما خواهد شد.

۱. وبسایت شما ابزار آموزشی شماست

مخاطبان شما اغلب افرادی هستنند که به دنبال اطلاعات علمی و دقیق به زبان ساده میباشند. از این رو با استفاده از پتانسیل آموزشی سایت، میتوانید مطالب علمی در حیطه سلامت را به زبان ساده برای مخاطبان خود بازگو کنید. ارائه مطالب جذاب و علمی در حیطه سلامت باعث افزایش مخاطبان شما خواهد شد. از طرفی میتوانید مراقبت های پزشکی مربوط به بیماران خود را در سایتتان قرار دهید و دیگر نیازی به ارائه پمفلت، بروشور و... جهت آموزش به بیمار خود ندارید. حتما مطالب خود را به زبان ساده و بر اساس منابع علمی ارائه دهید تا اعتبار سایت شما خدشه دار نشود.

۲. شبکه های اجتماعی را نادیده نگیرید

گرچه طراحی وبسایت پزشکی یک ابزار بسیار مفید جهت ارتباط با مخاطب در فضای مجازی است اما نباید اهمیت شبکه های اجتماعی را نادیده بگیرید. شما در شبکه های اجتماعی به صورت مستقیم با مخاطبان در ارتباط هستید و احساس نزدیکی بیشتری با شما خواهند داشت. از طرف دیگر در شبکه های اجتماعی اطلاعات غلط بسیاری وجود دارد که شما میتوانید از این فرصت جهت ارائه اطلاعات علمی و صحیح استفاده کنید و مجال عرض اندام از شیادان را بگیرید.
شبکه های اجتماعی تکمیل کننده فعالیت شما در فضای مجازی خواهند بود و میتوانند به برندینگ شما کمک بسیار زیادی کنند.

۳. دیجیتال مارکتینگ را آغاز کنید

صرفا اکتفا به طراحی سایت پزشکی نمیتواند باعث شود که مخاطبان شما افزایش پیدا کنند. شما باید از دیجیتال مارکتینگ هم برای افزایش مخاطبان خود استفاده کنید. دیجیتال مارکتینگ تکنیک های مختلفی را شامل میشود که سئو سایت، تبلیغات کلیکی، تبلیغات در گوگل، ایجاد داستان برند و... را شامل میشود.

۴. سادگی و صادق بودن باعث جلب اعتماد میشود

طراحی سایت نامناسب، استفاده از مسیر های اشتباه، طراحی گیج کننده، ارائه اطلاعات بیش از حد و غیر ضروری و... باعث سردرگمی مخاطب میشود. از این رو باید در طراحی سایت پزشکی سادگی و سازمان داشتن را رعایت کنید. مطالب خود را به درستی دسته بندی کنید و یک طراحی ساده داشته باشید که مخاطبان بتوانند به راحتی به مطالب مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند. شما میتوانید با استفاده از ابزار های مختلف بازخورد رفتار کاربران در سایتتان را مشاهده کنید.
در سایت خود اصل صداقت را رعایت کنید و از ارائه مطالب تبلیغاتی یا اغراق آمیز خودداری کنید. اغراق کردن در مطالب سایت یا تبلیغات بیش از حد اعتماد مخاطبان شما را به خطر می اندازد و باعث از دست رفتن آنان خواهد شد.

۵. هدفتان از طراحی سایت را مشخص کنید

بدون داشتن هدف کار طراحی سایت به درستی پیش نخواهد رفت. برای طراحی هر سایتی باید هدف داشته باشید. به طور خاص تر باید مشخص کنید که برای چه چیزی میخواهید سایت داشته باشید. هدفتان ارائه مطالب آموزشی است؟ میخواهید به صورت آنلاین با بیماران در ارتباط باشید؟ میخواهید برند خود را در فضای مجازی ایجاد کنید؟ یا اینکه اهداف دیگری را دنبال میکنید؟
مشخص بودن هدف شما از طراحی سایت کمک میکند تا بتوانید چیدمان صحیح تری داشته باشید، طراحی سایتتان متناسب با اهدافتان مشخص شود و به طور کلی استراتژی های درستی جهت پیشرفت سایتتان دنبال شود.

۶. کاربران را به فکر کردن وادار نکنید

در طراحی سایت پزشکی مهم است که بدانید مخاطبتان به دنبال چه چیزی است؟ شاید چیزی که در ذهن شماست با چیزی که مخاطب به دنبال آن است متفاوت باشد. پس شما باید بجای مخاطب فکر کنید و او را وادار به فکر کردن نکنید.
شاید پاسخ به این سوال ها که مخاطبتان به چه چیزی نیاز دارد؟ و به دنبال چه چیزی است؟ به شما در درک بهتر این موضوع کمک کند.
ارتباط بین صفحات سایت را ساده کنید و هر صفحه را به یک موضوع خاص اختصاص دهید که مخاطب به راحتی بتواند انتخاب کند. ساختار صحیح سایت، قرار داشتن دکمه های راهنما در جای درست و به گونه ای که مخاطب به راحتی بتواند آن را ببینید، استفاده نکردن از عبارات یا صفحات گیج کننده و... کمک میکند تا مخاطب شما به راحتی بتواند به آنچه که نیاز دارد دست پیدا کند.

۷. CTA را فراموش نکنید

دکمه CTA یا Call To Action یکی از قسمت های حیاتی در اکثر وبسایت هاست. شما سایت خود را برای هدف خاصی طراحی میکنید و دکمه CTA مخاطب شما را به سمت این هدف راهنمایی میکند. به طور مثال در طراحی سایت پزشکی ممکن است هدف شما ارائه یک خدمت خاص باشد که با استفاده از CTA مخاطب خود را به سمت دریافت این خدمت راهنمایی خواهید کرد.
دکمه CTA باید در دسترس مخاطب باشد و به راحتی بتواند آن را پیدا کند. در واقع این مخاطب شما نیست که باید به دنبال یک هدف خاص در سایت شما بگردد، بلکه این شما هستید که مخاطب را به سمت دریافت خدمت راهنمایی میکنید. پس دکمه CTA را فراموش نکنید.

۸. سایت خود را به روز نگه دارید

زمانی که شما یک سایت راه اندازی میکنید کار شما تمام نمیشود. بسیاری از شرکت ها پس از اینکه کار طراحی سایتشان به اتمام رسید تصور میکنند که کار تمام شده و دیگر نیازی به رسیدگی به سایتشان ندارند. در صورتی که این تصور اشتباه است و شما دائما باید در حال بررسی و به روز رسانی سایتتان باشید. در واقع با تغییر سلایق مخاطبان، طراحی سایت شما هم باید به روز شود. به عنوان مثال ممکن است که سلیقه مخاطبانتان به سمت یک طراحی فانتزی پیش رود، در نتیجه داشتن یک طراحی کلاسیک نمیتواند به اندازه کافی با مخاطب ارتباط برقرار کند. شناخت مشتری، استفاده از ابزار های تحلیل سایت، بررسی رفتار مشتری و... باید به طور مستمر ادامه داشته باشد و خودتان را بر اساس این عوامل به صورت مداوم به روز نگه دارید.

کسب و کار خودت رو گسترش بده

شما هم میتونید به راحتی با راه اندازی سایت خودتون کسب و کارتون رو گسترش بدید و درآمد بسیار بیشتری کسب کنید. تنها کافیه به ما زنگ بزنید یا فرم سفارش سایت رو تکمیل کنید تا برای مشاوره رایگان باهاتون تماس بگیریم.